Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 26 juni 2014

Jag undrar..

Jag undrar ofta över saker. Varför händer vissa saker egentligen, och hur kan vissa grejer fungera? Hur och vad tänker den människan? Hur ser jag ut och hur uppfattas jag utifrån andras perspektiv? Vet folk om när deras hörlurar läcker? Varför? Jag får oftast inte svar på så mycket, men funderar, det gör jag iallafall.

Jag tänker att vårt liv och vår värld är så.. Komplex. Jag undrar hur allting kan fungera, och hur vissa saker inte kan fungera. Jag undrar varför vi alla på sjukhuset inte äter, varför vi slutade. Om det nu är så himla viktigt. Varför? Hur kan det ens finnas en sådan sjukdom? Hur och varför existerar så mycket sjukdomar, och så mycket ont? Hur kan en värld vara så vacker och kärleksfull, samtidigt som det kan finns så mycket fult och så mycket hat?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar