Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

söndag 15 juni 2014

Dag 6

Jag vill inte gå upp, eftersom att jag vet att jag ska äta frukost. Men jag kliver iallafall upp för att inte sinka hela dagen. Klockan är ungefär nio; vi har flyttat fram målen en timme så att jag kan sova lite mer iallafall. Dock vaknar jag flera gånger under morgonen, och har svårt att somna om och kommer sent i säng eftersom att kvällsmålet tar typ hundra år, oavsett om jag äter det eller ej. Jag vaknar bland annat av att jag har ont i magen ibland, men inte alltid.

Jag äter hälften av frukosten innan det helt tar stopp. Resten av dagens måltider går "helt okej". Jag äter hälften av middagen, men det motsvarar ungefär en halv portion, lite mindre.

Förutom att jag åt igår så gick jag hundpromenad med hundarna, mamma och en vän till oss. Vi var ute i lite mer än en timme då det inte alltid är det lättaste att planera exakt hur lång tid vi ska var ute (E har sagt att jag max ska gå en timme per dag). Det blåste hur mycket som helst, men var ändå mysigt. Jag mår alltid bra av att komma ut, och speciellt av att gå ut och gå.

Efter promenaden slötittade jag på TV, och efter ett tag kom min storasyster och började fixa sina naglar. Vi tittade lite på Mrs Doubtfire som gick på TV:n, och så fick även jag mina naglar fixade. Det var länge sedan sist! (Jag har dock alltid svårt att sitta still och vänta på att det ska torka..).


På eftermiddagen lånade jag min lillasysters islandshäst och red ut i ungefär 45 minuter. Ridning är ett väldigt bra sätt att rensa ut tankar på, och när jag fattade galopp, kände solen och vinden kände jag mig för ett tag så.. Lätt. Jag kunde bara koncentrera mig på farten och rytmen. Avståndet krympte ihop alldeles för fort, men när vi saktade ned tror jag både att han och jag kände oss en aning friare. Jag rider inte så ofta numera, och islandshästar och de hästar vi har nu passar inte riktigt mig. Kongur är väldigt tung och stark att rida, och vem som helst kan absolut inte rida honom själv. Men det var trots allt väldigt mysigt, och han skötte sig överlag väldigt bra. 

Efter middagen åkte jag, mina systrar och en kompis på bio för att se "The other woman". Den var bra och rätt rolig, även om det blev lite för sadistisk hämnd kanske. Nog för att jag kan förstå att man vill hämnas, även om jag nog aldrig skulle kunna göra det eftersom att jag väldigt lätt tycker synd om människor. Så just det blev lite väl mycket, men annars bra :)

Satt länge med mamma och kvällsmålet, men det gick inte. Inte alls. Så kom i säng sent, runt halv ett. Jag vaknar och går upp rätt tidigt, och går och lägger mig sent eftersom att kvällsmålet tar sådan tid. Och varje dag är helt utmattande, så halv ett blir väldigt sent..

Så även om jag varit tvungen att äta en massa har det varit en bra dag, om man bortser från måltiderna.. Avslutet var dock inget vidare, det var väldigt jobbigt och.. Usch, ja, hemskt jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar