Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

söndag 22 juni 2014

Dag 13-14

..har faktiskt varit en relativt bra dag! Den började väl sådär, och jag har inte riktigt ätit som jag ska direkt, men jag har ändå ätit lite. 

Det var fint väder, och jag och mamma gick hundpromenad med en vän och hans hundar. Jättemysigt!
(De får godis när dem hoppar upp på stenar/bänkar/stubbar, men bänken som stått här jäättelänge har blivit borttagen. Men man kan ju inte missa sina godischanser ;)).

Jag minns faktiskt inte vad mer vi gjorde.. Som jag nämnt förut är jag lite virrig, trött och har jättesvårt att hålla isär och komma ihåg. Men en av våra katter, Narnia, fick fyra små kattungar <3 Det minns jag! ;)

Idag har det gått upp och ned, precis som vårt instabila väder. När vi gick hundpromenad växlade det mellan att reegna eller vara varmt med skinande sol. 
Mackan på morgonen har varit ett fortsatt problem, och jag kunde knappt äta någon middag. Min sömn har försämrats, så jag har svårt att somna och vaknar ibland tidigt utan att kunna somna om. Jag går ju upp runt sex varje vardag, och senast nio på helger, så det blir inte så mycket sömn även om jag mot förmodan inte vaknar.

Men men.. Gnälligt värre! Även om jag ofta mår dåligt är jag väldigt tacksam över mitt liv, och jag skulle aldrig byta bort det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar