Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

onsdag 6 maj 2015

Update: uttrappning av näringsdryck

Ja, jag kan ju säga att jag failade lite där, så jag får fortsätta att dricka en vid tio tills nästa vecka. Jag hade inte gått upp i vikt/gått upp 0,1 kg vilket inte räknades. Surprise. Beroende på hur jag höll min hand hade jag gått upp eller stått stilla. När jag ställde mig på vågen så stod jag inte med armarna längs kroppen, och precis innan jag skulle kliva ned sänkte jag dem och då ändrades siffran. Så jag behövde stå still ett litet tag till för att siffran skulle stanna,och precis innan tiden hade gått som det brukar ta innan siffrorna inte ändrar sig om de stått på samma under en viss tid (man lär sig sånt rätt snabbt kan jag ju säga) så tog jag upp händerna till en annan position, och då ändrades det igen. Ja, jag vet inte vad I skrev (hon är med när man väger sig och skriver upp vikten), men även om det tar emot (vilket jag veet är så stört löjligt) så är 0,1 kilo inte någon ändring. Knappt. Och så sätter jag stopp där innan jag börjar argumentera för att det är det. För det är det inte. Egentligen. Extremt löjligt.

Det jag skulle komma till var iallafall att jag har näringsdrycken kvar i en vecka nu. Yay för mig. Jag trodde att jag skulle ha gått upp jättemycket, så jag blev väldigt förvånad. Förstår inte riktigt hur det går ihop eftersom att jag tycker att jag följt ordinationen rätt bra, och dessutom dricker 300 extra om dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar