Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

måndag 18 maj 2015

18/5

Den här helgen har verkligen inte gått något vidare. Frukosten har inte alls fungerat, och allt annat har blivit i underkant eller så har det blivit att jag ätit typ hälften. Vid mellis har det blivit så att jag tagit lite smågrejer, och allt har bara blivit dåligt. Själva helgen i sig har annars varit rätt okej, och jag har ändå mått helt okej. Det har varit extra jobbigt i samband med måltiderna, men ja, annars helt okej.

Idag blev det såklart extra svårt vid frukosten - så blir det alltid när en helg har gått dåligt. Det blir så mycket svårare när man kommer tillbaka till Capio igen. Just nu är jag fast i viktsnurren, på den negativa sidan. Och jag känner bara att jag verkligen inte orkar med allt det här. Kan jag inte bara äta och vara glad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar