Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

lördag 22 augusti 2015

Brännande avtryck

När jag sitter mot något, eller om jag drar med handen över huden, gör det. På vissa ställen gör det ont på ett nästan brännande sätt. Det är inte främmande, men det har nog inte varit lika starkt som det är nu. Efter som att jag haft det då och då har jag tänkt på det som något normalt; likaså när det gäller att det ofta gör ont med mycket lätta tryck mot huden (så har det i princip varit så länge jag kan minnas). Om någon, eller jag själv, petar/trycker lätt mot armen så gör det ont, och sedan gör det ont lång tid efter. Och som sagt, det har varit normalt för mig, och jag känner mig så gnällig som det är, så jag har inte tagit upp det. Och med tiden har jag inte tänkt på det. Det är som att det gör ont om du slår i din tå.

Idag har det som sagt varit värre än vanligt, och nu mot kvällen har det förvärrats. Jag har ont i hela kroppen, det känns som riktiga blåmärken på många ställen bara man kommer åt, och på vissa ställen gör det ont flera minuter efter ett jättelätt tryck. Och så bränns det. Det blir inte bättre av att jag är trött eftersom att jag alltid sover dåligt, är helt sjukt uppsvälld (på riktigt, såhär uppsvälld har jag inte varit förut), har ont i hela kroppen, har ångest för jag-vet-inte-vad (eller ja. Inte specifikt iallafall, det är bara ångest i kroppen och inte jättemycket tankar), dåligt samvete för att jag ärligt talat blir iallafall lite av en börda och orosmoment för min familj, är stört mätt och får kväljningar samtidigt som det börjar släppa och jag är hungrig, fast proppmätt och illamående? Ja, samtidigt. Och för att jag bara känner mig så oerhört gnällig. Men jag kan liksom inte sitta eller stå eller gå eller någonting för det gör O.N.T. Inuti och utanpå och överallt.

Gud vad jag gnäller.
Dagen har faktiskt varit bra annars, maten har funkat bra men jag har haft ont i kroppen. Det har varit toppenfint väder och vi har varit iväg och det har varit jättemysigt iallafall.
Ja. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar