Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

onsdag 2 juli 2014

Jag gör slut

Just nu ligger paniken och sjuder under ytan. Det var ungefär en timme sedan jag åt kvällsmålet, och det har fortfarande inte släppt. Jag har vandrat fram- och tillbaka, borstat tänderna, gjort mig iordning, försökt prata lite, pussat på vovvarna och bara.. Inte exploderat. Jag orkar inte. Jag orkar, orkar, orkar, orkar orkar orkar inte. Jag är så trött på det här, jag vill inte må såhär dåligt. Så jag gör slut. För nu ska skiten bort en gång för alla; den där rösten inuti mig ska bort. Jag tänker ta tillbaka mitt liv och leva.

Skyscraper - Demi Lovato





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar