Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 24 juli 2014

Hissar och skavsår

Som de flesta antagligen inte har undgått att lägga märke till så är det ganska så varmt, speciellt för att vara i Sverige. Inte för att jag klagar. Det får mycket hellre vara för varmt än för kallt, för jag fryser större delen av året, trots att jag alltid har koftor och grejer. Jag älskar värme och sommaren, det är lite synd bara att jag inte kan vara ute och njuta så mycket. Men men, jag njuter det lilla jag kan :)

Eftersom att det som sagt är och har varit varmt så bestämde jag mig för att ta mina ballerinaskor och sätta på mig strumpor när jag kommer fram till sjukhuset. Det är inte så långt att gå, och även om jag inte använt skorna sedan studenten så var det inga problem då. Sagt och gjort; det hela slutade med två stora skavsår på bägge hälarna. Score! Det gjorde så himlans ont att jag gick barfota till tåget, på tågstationen, på tåget (där stoppade jag dock ner framdelen av fötterna när jag satt), och så barfota till mamma och bilen som väntade. Ganska skönt faktiskt, men det kändes väldigt konstigt! Nu, ungefär 1-2 veckor efteråt, har jag stora och ganska tjocka sårskorpor, så det blev nog ganska djupt. Ups!

Men förutom mina nyförvärvade skavsår, så har jag även lärt mig något, och det är hissar. Nu åker jag ju både upp och ner minst en gång om dagen, och jag tror att jag och alla andra på Capio efter det här blir experter på att höra vart hissen kommer (den kan nämligen komma på inte mindre än fyra ställen, oavsett vart man står och trycker ned den). Det ni! Får nog ta och skriva ner den här mycket ovanliga och givande kunskapen i mitt CV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar