Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

fredag 3 april 2015

Förkyld

Jag är förkyld. Halsen känns som om den är full av sår och grus, jag får väldigt ont i huvudet, kallsvettas och ja, allt det där som hör en förkylning till. Jag har även börjat tappa smaken (och känner mig ännu mindre hungrig, så som det blir när man är sjuk). Jag har inte haft någon vidare aptit innan, så ja, det är ju inte direkt hjälpsamt om man säger så.

Dagen har gått sådär, och jag har trotsat febern och fotat och knatat omkring på tomten med hundarna ett tag. Plockat lite, surfat. Men faktiskt tagit det lugnt en del också, vilket jag har svårt för. Jag blir så stressad av det. 

Nu hoppas jag att förkylningen inte håller i sig så länge. Det började när jag vaknade torsdagsmorgon, så jag ber till högre makter att det bara är en kort förkylning. Jag gillar inte att äta mediciner, och halstabletter känns som godis, så än så länge har jag klarat mig utan. Det går lätt ut över ordinationen, och jag fastnar lätt i att kolla hur mycket kcal de innehåller och så vidare. Så det känns liksom som att man äter utöver ordinationen, om jag skulle äta halstabletter. Jag har ju dock inte klarat ordinationen så bra, men ja. Fingers crossed! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar