Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

måndag 18 januari 2016

Triggande?

Jag är alltid väldigt orolig för att jag ska skriva saker som är triggande, men det är väldigt svårt att avgöra då olika saker är triggande för olika personer. Jag hoppas verkligen att jag inte skriver för triggande saker, eller att jag skriver grejer som på något sätt kan hjälpa någon att bli mer sjuk. Jag har dock kommit fram till att för att jag ska kunna skriva av mig och inte bara skriva helt ihåliga inlägg så får det vara som det är. Jag skriver främst för min skull, jag måste kunna skriva som jag vill, och jag kan inte ta ansvar för alla människor (den meningen får jag upprepa i princip varje gång jag skriver ett inlägg).

Så jag vill be om ursäkt, i för- eller efterhand, men samtidigt påminna om att läs inte om du blir triggad eller på något sätt påverkas negativt i din sjukdom av att läsa det som skrivs här.
Som jag brukar skriva, om du inte kan förmå dig att göra det för din skull, så gör det snälla för min skull ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar