Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

söndag 17 januari 2016

Intensivkurs

Jaaa, jag åker äntligen (sanning med modifikation) på intensivkurs. Det är väl inte ett "Jaaa, som jag längtat efter att få plugga!" kind off ja, utan snarare ett "Jaaa, gud så skönt att komma närmre att få körkort, jag slipper oroa mig ju snabbare jag tar det och kan åka som jag vill". Ett sådant ja.

Det drar igång imorgon (måndag), och varar två veckor. Jag åker hem på helgen, för allas information. Så håll tummarna SUPERDUPER mega jättemycket hårt för att jag klarar teoriprovet och uppkörningen. Jag har problem med koncentrationen, att läsa och att plugga (vilket är väldigt nytt och konstigt, fast ändå inte, eftersom att det varit såhär ett tag nu). Jag har aldrig riktigt inte klarat något prov, och det vore skönt att inte behöva ta itu med dem "meltdown" känslorna och tankarna just nu. Det kan vi skjuta upp till bättre tider. Så håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar