Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

måndag 30 november 2015

Marängsviss

Varför äter man inte marängsviss varje dag? Hur kunde jag gå så många år utan att äta det? Jag börjar mer och mer undra vad jag egentligen har hållit på med. Herregud. Det finns så mycket gott att äta, och jag åt havregröt och någon torr gammal bar. Logiken är enastående (fast det är den ju iof även när det gäller hur sällan jag äter marängsviss!!). Jag åt det igår till mellis, vilket faktiskt var svårt. Jag kände att "men det kan jag ju inte äta till mellanmål. Det är inte mellanmål". Så jag behövde säga till mamma vad jag funderade på att äta, så hon kunde säga att "varför kan du inte äta det till mellanmål?". Precis vad jag tänkte också. Skulle jag reagera om någon annan gjorde det? Svar: Nej.
Slutsats: ät så mycket marängsviss du kan.
(Jag gjorde det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar