Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 19 november 2015

Filmtips! (jaaaa)

Jag vet att ni längtat efter detta, och jag vet att det är därför ni besöker min blogg. För exeptionella filmtips. Så hääär kommer dem:



Hungerspelen (om nu någon missat dem). Rue är verkligen ett av världens sötaste barn, och hela Hungerspelen-serien är jättebra!

Cirkeln är jättebra (speciellt böckerna), och om ni vill göra något för min skull så köp så många ni kan! ;) Jag vill att tvåan ska komma ut, men det var lite oklart hur det blir. Dock har jag sett att den haft premiär i ganska många andra länder, så förhoppningsvis blir det en tvåa ändå.

The age of Adeline - hur bra som helst! Se nu om du inte gjort det :)

Pitch perfect 1 & 2 - superbra feel good filmer, kan vara aningen "amerikanska" på vissa ställen, men fortfarande bra.

Easy A är också en toppenfilm som jag och en av mina bästa vänner sett X-antal gånger ;)

En av de bästa filmerna någonsin - Insidan ut. Om du inte sett den - SE DEN.


Bad grandpa är (faktiskt) riktigt rolig. Jag är inte så mycket för komedier alls, särskilt inte amerikanska, men denna är bra. Alla jag sett den med har dött av skratt förutom min storasyster som hatar den.


Mamma Mia, som säkert de flesta hört om. Bra musik och feel good film. Amanda Seyfried är dessutom en underbar skådespelerska!

Maleficent, ännu en välkänd men bra film.

Helenes små underverk

My sisters keeper - försök att se den utan att gråta (det går inte). 

Sen har vi Pretty Women, Dirty Dancing, Divergent, Pirates of the Caribbean, I am number four, Bodyguard (1992). Alla Disneyfilmer annars har man missat något.

The hundred-foot journey

Soul Surfer

Niceville höll jag helt på att glömma! Toppenbra film.


Anna & kungen, En dag i livet, Safe Haven, Welcome to the Riley´s..

Ja, jag har glömt bort hur många som helst som jag kommer komma på och undra hur jag kunde glömma bort. Om du har några filmtips så skriv dem mer än gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar