Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

söndag 29 november 2015

I farten

Idag har vi julpyntat (det blev jättefint och mysigt). Mamma hade köpt nya mandariner, sådana där som är perfekta i allt. Storlek, mognad, färg, doft, smak.. Allt. Jag hoppas du ser den framför dig. Det var en riktig julmandarin, som en en flashbacks från när man var liten och hade mandarinen runt fingret, och sa att det var en ring eller ett sår. Som luktade jul och mys och glädje. Och mandarin. En sådan. Den åt jag idag. Bara sådär "by the way", utan att tänka på det. När jag kom på att jag åt så hade jag en klyfta kvar. Jag kände smaken av varje klyfta och njöt av den, men jag var egentligen inte medveten om att jag åt, om du förstör hur jag menar. Det vara bara en impuls, eftersom att kroppen ville ha den.

Jag har ätit mycket som jag är sugen på, som jag och kroppen vill ha, men på det här sättet minns jag inte när jag åt något förut. Att jag bara åt något utan att egentligen veta att jag åt. Svårt att förklara. Det var häftigt iallafall :) Och jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar