Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

tisdag 17 november 2015

Finger-update

Mitt finger kör på. Nageln verkar ha överlevt och har därmed inte trillat av. Jag har inget nagelband, och mellanrummet mellan nageln och fingret tycker jag blir större, så jag hoppas inte att den bara plötsligt en dag får för sig att ramla av. Tappade naglar är inte kul, bara krångligt.

Igår så lagade jag och pappa mat samtidigt. Eftersom att jag äter lax och ris (igen och igen och igen) så stod jag och gjorde det medan han fixade mat åt de andra. Jag står och rör om i spenaten som jag håller på att laga, när han lägger ned en blodpuddingsbit i stekpannan som han haft väldigt mycket smör i (och han lät allt smälta innan han la i något). Så det var skummigt, kokande smör över hela stekpannan. Problemet med att han tog mycket smör var när han släppte blodpuddingen, samtidigt som jag fixade spenaten. Jag hade min arm bredvid pannan, så det stänkte på min handled (jag hade kortärmat såklart).

Resten av kvällen spenderades med en ispåse på armen, samt att springa fram och tillbaka och fylla på med nytt kallt så fort den inte var iskall. Min hand fick nästan en förfrysningsskada tror jag hahaha. Nejdå, men den såg väldigt konstig ut jämfört med min normaltempererade hand. Idag har jag små fina blåsor som kan bilda ett eget lag, med en lagkapten som står ut väldigt mycket jämfört med de andra. Han är verkligen Herr blåsa.
Ja, men det går bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar