Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

fredag 13 november 2015

Lax & ris

Jag har haft ganska mycket problem med min mage, speciellt efter att jag åt antibiotikan. Från och med att jag började äta den körde magen helt sitt egna race. Eller vems race det nu var. Den flippade lite. I Tyskland fick jag medicin för magen, men i Sverige sa de att antibiotika inte alls påverkar magen. Nej, men verkligen inte. Min dietist sa som de i Tyskland, och jag kan ju säga att svenska läkarna återigen hade fel.

Häromdagen var jag iallafall hos Gisela igen, och fick då en ny ordination för att få ordning på magen. Jag ska äta gröt till frukost (plus något annat om jag skulle vara mer hungrig, vilket jag inte blir då jag blir helt proppmätt av gröt när jag äter det till frukost!). Till lunch och middag ska jag äta rökt lax, ris, spenat och mjölk (och såklart olja och salt som innan). Så nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det ska fungera!

Jag fick veta att man faktiskt kan gå upp i vikt av att vara dålig i den, så som jag har varit. Det hade jag ingen aning om, men det är bra att veta så att jag inte panikar om det blir en stor ändring. Tyvärr har jag lite svårt med vikten när det sker ändringar, även om det går väldigt bra med acceptans av vikt. Det har varit ett stort problem senaste åren, just vikten, men jag har släppt det väldigt mycket. Så skönt (för det mesta, ibland får jag panik just för att jag har släppt det så pass mycket. Ätstörningen är snitsig..). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar