Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

lördag 12 september 2015

Hur kort man kommer på tjugo minuter

Jag vet hur långt (kort!) man kommer på tjugo minuter. Om man, som jag, får gå tjugo minuter två gånger om dagen så blir man ganska snabbt varse om det - särskilt när man måste vända och gå tillbaka samma väg. Då kan jag säga att man kommer löjligt kort, särskilt om man har två valpar som flänger omkring och trasslar in sig var femte meter. Fast de är faktiskt ganska duktiga, de börjar bli bra på att gå i koppel. Vi började mycket senare än vi brukar med dem vi har nu, eftersom jag inte har fått gå.

I alla fall. Jag kan säga, för den som undrar, att jag inte kommer så långt. Och det är inte det det handlar om, det är bara det att jag går en liten bit och så måste jag vända igen. Inte kul. Men bättre än inget iallafall. Om jag är extra busig går jag två minuter extra. Jag är ju så rebellisk av mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar