Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

onsdag 16 september 2015

Fästingar

Igår på kvällen så plockade jag fästingar från hundarna innan jag gick och la mig. Vi har endel fästingar där vi bor, och deras fästingmedel har börjat gå ur. Så det blev några....
Jag slängde alla fästingar i ett glas med vatten och gick och la mig. I morse plockade jag ur diskmaskinen, tömde alla glas som hade slattar kvar, men missade ett glass (fästingglaset såklart, vilket annars?). Det resulterade i att jag lyckades hälla ut döda fästingar i diskmaskinen. Tack och lov hamnade de på samma ställe, så jag kunde bara ta ett papper och torka upp dem med.

När jag skulle slänga dem såg jag att en levde. Den hade suttit på en större fästings kropp hela natten för att inte drunkna. Jag tycker verkligen illa om fästingar, i mitt tycke bör de inte få existera. De tillför inte något, och vad jag fått veta och läst mig till så skulle inte ekosystemet påverkas nämnvärt om dessa kryp utrotades. Det enda de gör är att sprida smittor. Men trots det så tycker jag synd om den där lilla fästingen som kravlar sig fast på sin artfrände. Jag mår dåligt över att jag torterar de här djuren, för det gör jag ju faktiskt. Jag dränker dem. Och så blir jag trött på mig själv för "tänk om folk hörde det här, herregud vad knäpp de skulle tycka att jag var". Men så tänker jag so what. Det är såhär jag är. Jag får må dåligt över det om jag nu behöver det.

Så jag måste tänka ut ett nytt sätt att ha ihjäl fästingar på nu. Så att de dör direkt. Haha, herregud, alla som läser det här och inte känner mig måste tro att jag är helt ur mina sinnens fulla bruk. Men fästingar är trots allt levande djur. Jag menar inte att de inte förtjänar att dö, men inget levande ska bli plågat.

Jag kan ju tillägga att jag varken är vegan eller vegetarian, men det är väldigt viktigt att köpa ekologiskt och att djuren inte har lidit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar