Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 5 mars 2015

Solen skiner

Jag och mamma ska snart ut med hundarna. Solen skiner, värmer, och det känns alldeles vårigt. Jag har varit hos min psykolog, som verkligen är toppen, och efter att ha varit hos henne känns det ännu bättre. Redan imorse när jag vaknade kändes allt lite lättare, och det är så otroligt skönt. Nu varken vill eller tänker jag tänka mer på behandlingen. Den dagen, den sorgen, men jag blir bara helt knäpp och deprimerad av att tänka på det. Så jag tänker äta min godis och njuta av vårsolen, och glömma allt om snö, slask och behandlingar.



(Dock inte den godisen, den var inte god!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar