Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

tisdag 30 september 2014

Dåliga dagar

Jag vet inte hur mycket jag har nämnt det, men jag började med utsluss för någon vecka sedan. Först hade jag utsluss en dag i cirka två veckor, sedan två-tre veckor med två dagar, en vecka med tre och nästa vecka slutar jag på torsdagen (så då har jag två utslussar). Hittills har utslussdagarna gått bra eller relativt bra. Det varierar lite.
I fredags hade jag utsluss igen, och den dagen var verkligen urusel! Jag fick inte med mackan vid frukost, jag åt ca 1/3 av yoghurten, hoppade frukten och lunchen och åt ungefär hälften av mellanmålet..

16:24 på fredagen gick mitt tåg. Jag tog med mig två av mina hundar (max antal är två) och drog iväg till en kompis och hans pojkvän i Falun (plus hans hundar och katter, såklart). Det var verkligen skönt att få komma iväg, och det var så roligt att få träffa honom!

Han hämtade mig vid tåget runt halv sju, så vi gick till en Kinarestaurang (..!) för att äta middag. Han hade jobbat hela dagen och inte slutat förrän vid sex. Det gick ändå, jag tog det enklaste jag kunde hitta som jag vet att jag gillar, så det funkade. Även kvällsmålet gick bra.

Resten av helgen gick upp och ner. Jag åt alla måltider, men vissa blev mer eller mindre i underkant. Hur som helst så var det väldigt skönt att komma iväg. Vi pratade en massa, gick hundpromenader, spelade och tittade på TV (och handlade, lagade mat och sprang upp och ner till hans lägenhet för att rasta hundar hela helgen). 

Jag såg till att ha utsluss på måndagen så att jag kunde ta tåget hem då. Vi gick en promenad i stan innan jag skulle åka, och vips satt jag på tåget och helgen var slut.

När jag skulle av var alla väldigt sega, så dörrarna stängdes mitt framför näsan på mig och jag fick åka en station längre (och betala endel extra). Men men, helgen var toppen trots det, och trots att ordinationen inte gick jättebra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar