Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

onsdag 13 augusti 2014

Varmt

Just nu är allt varmt. Luften är varm och kvav, och jag är varm och kvav. Jag känner mig nästan alltid lite blossande varm, och den kvava luften går inte att komma ifrån. Speciellt inte på sjukhuset. Man skulle tro att det är skönt och svalt på sjukhus, men icke.

Just nu springer jag in på toaletten då och då och sköljer händerna och handlederna i iskallt vatten. Räknar sekunderna, håller kvar tills det börjar värka. Känner ibland att det känns lite svalare där längst inne i mig. Lite, men inte mycket. Och det håller inte så länge. Men ändå. Bättre än ingenting, man får se det positiva med det lilla :)

Men jag klagar inte, jag bara konstaterar. Att det är varmt. Jag har alltid älskat värme, och den här värmen är toppen, men kanske inte när man är inlagd för en ätstörning. Jag tappar lättare matlusten när det är varmt, har ännu svårare att överhuvudtaget känna när jag är hungrig och blir proppmätt direkt. Såhär hade det ju varit ändå, men det blir värre när det är varmt. Jag hade önskat att det varit såhär varmt någon annan sommar, när jag kan njuta av det! I vanliga fall fryser jag jämt, även sommartid, så jag föredrar helt klart denna värme än att det är för kallt. Fast just i år hade det gärna kunnat få vara en vanlig, svensk sommar.

Men jag hoppas att alla njuter av sommaren! Och jag tänker en massa på alla er som drabbats av branden - jag hoppas verkligen att de snart kan få bukt med den.

(Skrivet för cirka två-tre veckor sedan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar