Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

onsdag 13 augusti 2014

Glass

Illamåendet knyter sig i magen. Jag känner mig sådär äckligt mätt, illamående, uppsvälld och uschlig. Idag (igår) har jag nämligen ätit glass för första gången på minst fyra-fem månader, vilket har ökat illamåendet markant.
Jag var tvungen att ta medicin för att klara det, vilket framkallar en väldigt tung trötthet.
Men jag lyckades iallafall, vilket jag är förvånad över! 

När jag var klar skulle jag duscha rätt tätt efteråt, och det är egentligen aldrig bra. När jag drog av mig tröjan hann jag se lite av mig i spegeln, och det där dåliga började kravla sig upp direkt. Likt en stor, äcklig spindel kunde jag se hur sjukdomens håriga spindelben kom krypande upp över axeln. Därför blundade jag snabbt, vände mig om och undvek spegeln och mina reflektioner i fönstret. Jag kände mig gråtfärdig, äcklig och tung. Jag hade gjort något jättedåligt, och tankarna om kompensation pockade på. Men jag hade bestämt mig. Och det gick.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du utmanade dig själv o åt glass! Man växer som människa av att göra en sån sak. ( inte bokstavligt talat ) utan av att göra en svår handling. Du blir starkare av det, och nästa gång kanske det känns liite lättare iallafall :)'
    kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Controlinterior.blogspot.se26 augusti 2014 kl. 07:08

      Hm, mitt svar publicerades tydligen aldrig..
      Tack så mycket, din kommentar betyder mycket för mig! Haha, precis :) Jo, men det är bra om man vill komma någonvart, även om det är jättesvårt..
      Tack igen, ta hand om dig!
      Kram!

      Radera