Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

tisdag 2 februari 2016

Update

Nu är jag, sedan fredag, tillbaka efter att ha varit iväg på intensivkurs. Jag pluggade som en tok (dvs antagligen för mycket), men men. Jag klarade både teoriprov och uppkörning, vilket jag aldrig hade trott faktiskt. Teoriprovet skulle inte känts så roligt att misslyckas med, det hade nog kunnat bli en ganska stor grej, men uppkörningen trodde jag aldrig att jag skulle klara. Men det gjorde jag!

Jag var dödligt nervös, vaknade flera gånger under natten och drömde hur mycket som helst. Jag brukar inte vara nervös på det sättet, mer orolig, men nu var jag dels väldigt orolig men också helt galet nervös. Usch! Mannen som jag körde upp för var först "stel"/allvarlig, och efter att ha kört max, max fem minuter fick jag fickparkera i en uppförsbacke. Taaack för den. Var fortfarande skakig av nervositet och fick en jättefin parkering - förutom den lilla detaljen att jag stod för långt ifrån kanten. Höll på att dö. Gjorde om, gjorde fel. Då höll jag på att få panik eftersom att jag vet att det inte får ta för lång tid. Men sen gick det (men först fick jag säga åt mig själv att SKÄRP TILL DIG, andas. Det är ingen idé att vara nervös, för sumpar du det så gör du det, men om du ska få paniknervositet så är du körd). Jag hade fickparkerat kanske tre gånger innan, och det hade inte varit något problem direkt, men det blir ju annorlunda under uppkörning. Och tydligen är det jätteovanligt att man får fickparkera under uppkörningen.
Well, well.

Så, äntligen är det klart och kan checkas av.
Check!

1 kommentar: