Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

lördag 20 februari 2016

Ta vikten

Jag minns inte när jag vägde mig senast, men jag troor att det var i augusti. Kan ha varit i september också, men jag tror inte det.
Hur som helst så tyckte min psykolog (alltså inte behandlare) på Capio att jag nog skulle göra det. Hon har försökt att säga det lite by the way och inte rakt på, men jag har inte varit ett dugg taggad och har därför inte tagit betet. Nu tyckte hon väl att jag har ett undvikande beteende vilket jag kan förstå, för jag känner mig livrädd. Jag vill inte väga mig, samtidigt som jag vill det. Jag mår illa av tanken. Jag är rädd att jag ska typ dö när jag får se vad jag väger. 
#allakatastroftankardukantänkadigtänkerjagnu

Usch nu blev det jättejobbigt. Jag tänker inte tänka på det här nu, för jag blir jättestressad. Så nu undviker jag mina känslor och går och borstar tänderna istället tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar