Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

tisdag 4 november 2014

En av de första måltiderna utan demonen

Jag tror att den här middagen är en av de första som jag verkligen inte har känt mig sjuk. Ingen röst vad jag kan komma ihåg, inga jobbiga känslor och inte heller några jättebegränsningar. Vi åt tacos, och jag åt en normalstor tacorulle med diverse fyllning. Sedan åt jag dessutom cirka tio tacochips med såndär smält ost för att jag var sugen på det! Och det kändes bra :)

Nu i efterhand känns det faktiskt fortfarande bra. Nu när jag satte mig och skrev detta började dock obehagskänslor smyga sig på, men jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag känner så.. Det är lite som en oro för att ätstörningen ska försvinna, hur sjukt det än låter. Jag vill, vill, vill bli frisk, men ibland kommer sådana där störda känslor. Och jag kan inte styra dem. Jag vill bli frisk, men någonstans sitter det ändå någon och sticker lite i mig. Som säger att jag tappar kontrollen..

Ja, nu blev ju det här peppande inlägget förstört, haha.. Det bara kom när jag satt och skrev! Men oavsett så är jag glad över att middagen gick så himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar