Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

tisdag 28 oktober 2014

Det kunde varit bättre

Just nu går det väl sådär. Frukosten fungerar inte så fantastiskt bra - jag hoppade mackan för ungefär en vecka sedan, och efter det har jag inte lyckats få till det.. Yoghurten blir i underkant, och jag glömmer ofta frukten vid tiomålet eller struntar i den. Lunchen brukar funka då min mamma eller någon annan har koll, men när jag ätit själv blir det ibland hälften eller mindre av vad jag ska äta..
Mellis brukar funka helt ok, ibland blir det lite i underkant och middagen fungerar bäst (återigen så har andra koll då). Kvällsmålet fungerar också helt okej, men även det kan bli i underkant.

Mestadels så känns det ändå okej, eftersom att jag tycker allt blir för mycket annars. Det känns liksom lite väl mycket. Men jag har ju så himla lätt att bara dra ner mer och mer på maten när jag börjar hålla på med det där.. Men tänker att det kanske bara är en svacka. För samtidigt kan jag ändå äta glass ibland, eller någon godis utöver. Fast samtidigt inte, eftersom att när jag ätit för lite så är det lättare att äta något som är onyttigt och svårt.

Jag hoppas bara att det inte blir sämre, det är det som är det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar