Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

söndag 26 oktober 2014

Vidmakthållande the continuing

De hade slagit ihop vuxen- och ungdomsgruppen, så jag var yngst där. Dock verkade det som om det fattades några, så nästnästa vecka är det kanske annorlunda. 

De andra var hur som helst väldigt trevliga och att det var åldersskillnad gjorde ingenting alls. Så det känns bra, att det är bra människor i gruppen :) När man kommer dit ska man väga sig (och man får göra det själv). Sedan ger man en lapp med vikten på till någon behandlare. Jag hade gått ned lite, vilket känns.. Både bra och dåligt. Ibland känns det skönt och ibland skrämmer det mig.

Vi hade även utvärdering (hur allt gått sedan sist, fast för mig blev det hur det gått sedan jag skrivits ut), mellis och kroppskännedom. Och vidmakthållande håller på i fyra och en halv timme, varannan vecka. Ja, det var väl allt jag hade att berätta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar