Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

lördag 29 november 2014

Hur det har varit

Hej! Ja, jag har ju inte skrivit på ett tag nu. Har inte känt samma behov.
Sen senast jag skrev har det gått rätt så bra. Det enda problemet är väl att jag har fått tillbaka väldigt mycket av det här med att jag inte blir hungrig. Jag känner mig inte hungrig, vilket precis hade börjat komma tillbaka så smått (dock inte alls helt, verkligen inte), och så fort jag äter blir jag mätt och illamående. Vissa gånger har det varit så illa att när jag ätit hälften eller ibland tre fjärdedelar så känns det på riktigt som om jag ska kräkas eftersom att jag är så mätt.
Jag har dessutom haft så att jag inte är sugen på något - ingenting. Men jag har ändå, på något sätt, hållt mig väldigt bra till ordinationen.

Nu är det där på bättringsvägen, vilket känns så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar