Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 8 oktober 2015

Laserbehandling

Nu har jag varit hos kiropraktorn igen (äntligen?) efter att ha haft feber hur länge som helst. Jag trodde att jag bara fick en förkylning, men det verkar som att det var influensan då jag fortfarande inte är helt bra (och jag smittade hela familjen. Ops!). Min rygg var lite bättre efter att jag varit där första gången, någon vecka innan, vilket var skönt, för då slapp vi knäcka särskilt mycket. Det gör ju inte ont eller något, men det känns lite äckligt och lite läskigt faktiskt.

Han tryckte på några punkter som gjorde svinont, och sen körde han laser. Jag har inte fått laserbehandling förut, och kiropraktorn berättade glatt att det inte ska kännas. När han körde den började det kännas konstigt, och då förklarade han att 60-70 procent inte känner någonting, 20-30 känner att det blir ljummet eller varmt och 10 procent känner att det pirrar. Jag kände både och, och blev faktiskt yr och kände mig konstig. Det kunde dock varit värre, men jag var glad när det var klart.

Det sista han gjorde var att gå igenom ryggen, och då sa han att jag hade skolios. Eh, va? Jag blev lite fundersam. Jag vet att min ryggrad har blivit sned längre ned, men det han menade var något däruppe. Men det verkade inte vara värsta grejen. Han sa att många elitidrottare har det, och att många människor har det. Så såhär i efterhand vet jag inte om det var allvarligare och han lugnade mig med att elitidrottare har det, eller om det är rätt lite, som många har. Aja. Jag har ont i ryggen och i kroppen, så det där får väl vara så lite eller mycket det vill, bara det blir bra (med minsta möjliga antsträgning. Jag orkar inte massor av rehab som de pratade om. Jag hoppas att han kan fixa det utan att jag ska behöva gå på rehabträning i några år).

Skönt att ha det klart iallafall! Nu måste jag bara in och boka en ny tid då de inte gör det direkt, utan man kan gå in på nätet och se tider för den veckan man skulle komma tillbaka. Ganska bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar