Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

fredag 9 oktober 2015

Ingen mjölk

Häromdagen var jag hos Gisela, min dietist, igen. Den här gången träffade vi henne på en annan plats, och det känns alltid lite annorlunda att träffa en människa som man i vanliga fall alltid träffar på samma någon helt annanstans. Hon frågade om hur det gick, hur jag åt och mådde. Vi pratade även mycket om hur det var med kroppen och alla kroppsliga funktioner. Det var lite grejer som jag egentligen inte reflekterat så mycket över som hon anmärkte på, så jag fick i uppgift att äta som vanligt, för att sedan (under tre dagar) inte äta någonting alls som innehåller mjölk. Jag är inne på dag två nu, och förvånansvärt nog känner jag lite, lite skillnad. Till exempel hade jag lit gaser igår, vilket jag inte haft alls på länge. Jag hade det i början när jag började äta, men det försvann rätt fort igen (vilket jag inte tänkte på eftersom att jag är van vid att inte ha gaser alls).

Men jag vet inte, jag tror inte att jag är laktosintolerant. Jag har inte ens tänkt så mycket att jag har ont i magen, att det hugger till och att jag ofta är dålig i magen. Det bara är så. Jag är så van att inte reflektera över saker om det inte gör hur ont som helst, så ja.. Det blir lätt att jag inte riktigt lägger någon vikt vid sådant. Så, jag hoppas att jag inte är laktosintolerant eller något sånt. Det känns ju lite lätt jobbigt. Och jag kan tillägga att jag jobbar med det där att bara köra på. Inte bra. Man ska känna efter till en viss del, det får inte bli extremt åt något håll.


Jag saknar mjölkchoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar