Om du själv har "problem"

Jag vet hur svårt det är att leva med detta. När varje tanke som kämpat sig upp som säger att kanske, kanske har jag ett problem snabbt slits bort och bagatelliseras är det nästintill omöjligt att tänka klart. När en mur är rest mellan dig och dina klara tankar, och du är fast på andra sidan, tätt inlindad med anorexian finns det knappt någon möjlighet att se hur det faktiskt är. Så om du någon gång får tillgång till dina klara tankar - bestäm dig, vik dig inte och sök hjälp! Om du inte har något problem är ingen skada skedd, eller hur?

torsdag 15 november 2018

I'm still alive

Hallå allihopa, om det finns någon kvar som klickat in sig här. Jag har inte skrivit på länge, men till och från har det poppat upp tankar i mitt lilla huvud som jag tänkt att jag borde sätta på pränt. Tyvärr är den dagen inte idag eftersom att jag varit väldigt sjuk sen i söndagskväll, och mår fortfarande inte så bra, så min hjärna fungerar inte riktigt ordentligt för att skriva något vettigt.

Jag har flyttat och går på universitetet nu. Det är lite kämpigt och jag hoppas att jag ska klara det. Ibland får jag smått panik över vad jag ska göra med mitt liv om jag inte klarar att plugga klart; att bli utbränd och bränna av mer än hälften av alla ens hjärnceller är något som jag inte rekommenderar. Ta hand om dig istället och stay smart. Men i värsta fall går det kanske, kanske, kanske att plugga halvtid, även om det skulle kännas som ett nederlag. Och det tar dubbelt så lång tid, vilket är.. Väldigt lång tid.

Maten går iallafall bra och jag äter mycket bra. Mycket bra är väl dock uppe för diskussion, för ibland äter jag lite väl onyttigt, men vill ni veta en sak?
1. Det är gott
2. Jag står typ stilla i min vikt hela tiden (den kan ju diffa med vatten i kroppen och mens och sådant såklart)
3. Det är väldigt gott
4. Jag mår mycket bättre
5. Jag äter nog ändå helt okej, normalt ätande
6. Jag äter nyttiga saker också
7. Egentligen är inte mat så onyttigt, i princip allt innehåller saker som vår kropp behöver

Och när jag ändå är helt off-topic så ska jag berätta en sak angående chips. Vad är chips och vad innehåller chips i stora drag? Potatis, olja och salt. Inget av det är onyttigt.
Så...
Ät mer chips!
Jag älskar chips ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar